modernismos-257-667
modernismos-1920-579

Διαδικτυακά φεστιβάλ

ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ

2ο Διαδικτυακό φεστιβάλ «Αντιστίξεις»

25'

Από έως

Περιγραφή

Στο αμφιθέατρο και στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος ερμηνεύει το έργο του Μιχάλη Αδάμη Γυνή περιβεβλημένη τον ήλιον και τα Πέντε τραγούδια σε ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη του Αργύρη Κουνάδη, ενώ η μεσόφωνος Μαργαρίτα Συγγενιώτου τον Μονόλογο του Δημήτρη Δραγατάκη.

Το 2ο Διαδικτυακό φεστιβάλ της ΕΛΣ, με τίτλο «Αντιστίξεις», σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, φώτισε τη σχέση μεταξύ της λόγιας ελληνικής μουσικής και της αρχιτεκτονικής. Οι προβολές των βίντεο του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2020. Το φεστιβάλ υλοποιήθηκε με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Με μια ματιά – Σύνοψη

Η ΜΟΥΣΙΚΗ
Ανήκοντας στην ίδια γενιά, ο Δημήτρης Δραγατάκης (1914-2001), ο Αργύρης Κουνάδης (1924-2011) και ο Μιχάλης Αδάμης (1929-2013), υπήρξαν τρεις από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ελληνικού μουσικού μοντερνισμού.

Ο Δραγατάκης, ο οποίος μάλιστα συμμετείχε επί πολλά χρόνια στην Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, μέσα από μια σύγχρονη γραφή διατηρεί τη σύνδεσή του με ελληνικά στοιχεία όπως το ηπειρώτικο τραγούδι αλλά και με τις αρχές του αρχαίου δράματος, απορρίπτοντας κάθε έννοια φολκλόρ. Συνέθεσε τον Μονόλογο αρ. 1 για φωνή το 1979 και ακολούθησαν έργα με τον ίδιο τίτλο για τσέλο (2000), για βιολί (2001) και για πιάνο (2001). Χαρακτηριστικά, στον Μονόλογο αρ. 1 το υπερρεαλιστικό κείμενο του ίδιου του συνθέτη κινείται ανάμεσα στον πεζό και τον ποιητικό λόγο.

Γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη, ο Κουνάδης σπούδασε στην Αθήνα και στη συνέχεια στο Φράιμπουργκ της Γερμανίας, όπου εμβάθυνε ιδιαίτερα στη δωδεκάφθογγη, τη σειραϊκή και την αλεατορική μουσική. Ασχολήθηκε αρκετά με τη φωνητική μουσική – συνέθεσε όπερες και μελοποίησε ποίηση. Τα πέντε ποιήματα του Καβάφη μελοποιήθηκαν το 1961.

Μετά τις σπουδές του στην Αθήνα, ο Αδάμης μελέτησε ηλεκτρονική μουσική αλλά και βυζαντινή μουσική παλαιογραφία στη Βοστόνη. Το έργο Γυνή περιβεβλημένη τον ήλιον στην αρχική του μορφή για μεσόφωνο, πιάνο και προαιρετικά γκονγκ ολοκληρώθηκε το 1998, ενώ ακολούθησε εκδοχή για οκτάφωνη μεικτή χορωδία (2005).


Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Το νέο κτίριο του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας ανεγέρθηκε κατά την τριετία 1973-1976 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Σθένη Μολφέση, αποφοίτου της École des Beaux-Arts του Παρισιού. Θεωρείται ότι ανήκει στις πλέον αξιόλογες εκφράσεις του διεθνούς μπρουταλιστικού κώδικα. Το τριώροφο κτίριο διαφοροποιείται αισθητά από το παλαιό Γαλλικό Ινστιτούτο αλλά και από το δομημένο περιβάλλον του. Αποτελείται από ισόγειο, δύο ορόφους και όροφο σε εσοχή. Στο ισόγειο στεγάζεται αμφιθέατρο 400 θέσεων.

Συντελεστές – Διανομή



Σολίστ Μαργαρίτα Συγγενιώτου μεσόφωνος, Τάσης Χριστογιαννόπουλος βαρύτονος
Μουσική διεύθυνση, πιάνο Νίκος Βασιλείου

Συμμετέχουν οι μουσικοί της Ορχήστρας της ΕΛΣ
Βιολί, Εξάρχων Χάρης Χατζηγεωργίου
Τσέλο, Κορυφαίος Α΄ Νικόλας Καβάκος
Φλάουτο, Κορυφαίος Α΄ Νίκος Νικόπουλος
Όμποε, Κορυφαίος Α΄ Δημήτρης Σαφαριάν
Κρoυστά, Κορυφαίος Β΄ Κώστας Θεοδωράκος

Φωτογραφίες & βίντεο

Φωτογραφίες

Πάγιος χορηγός

Χορηγοί προϊόντων

Χορηγός αερομεταφορών

Creative partner

Technology partner

Υποστηρικτής

Χορηγοί φιλοξενίας

Χορηγοί επικοινωνίας

Σας προτείνουμε

ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ

mousiki-kai-ellinikotita-752-384

Διαδικτυακά φεστιβάλ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

2ο Διαδικτυακό φεστιβάλ «Αντιστίξεις»

ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ

ep1-752-382

Διαδικτυακά φεστιβάλ

21ος ΑΙΩΝΑΣ – MΕΡΟΣ 1ο

2ο Διαδικτυακό φεστιβάλ «Αντιστίξεις»

ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ

ep2-752-382

Διαδικτυακά φεστιβάλ

21ος ΑΙΩΝΑΣ – MΕΡΟΣ 2ο

2ο Διαδικτυακό φεστιβάλ «Αντιστίξεις»