Όπερα
ΑΝΤΡΕΙ: Ρέκβιεμ σε οκτώ σκηνές
Δήμητρα Τρυπάνη
Όπερα
Τζουζέππε Βέρντι
133'
Από έως
Με τη σκηνοθεσία του Στήβεν Λάνγκριτζ, Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ Όπερας του Γκλάιντμπορν, επιτυγχάνεται μια έξυπνη μεταφορά στη Μεγάλη Βρετανία του Μεσοπολέμου. Η συμπάθεια προς έναν ξεπεσμένο άνθρωπο που έχει ακόμα μέσα του ενέργεια, αντοχή και χιούμορ, συνδυάζεται εδώ με μια διασκεδαστική εικόνα του κόσμου των νεόπλουτων και των οπαδών τους. Η κωμωδία ποτέ δεν εγκλωβίζεται στην κακία των χαρακτήρων. Παραμένει commedia lirica.
Patrice Henriot, Opéra Magazine
Πώς γίνεται ένας χοντρός με το όνομα Φάλσταφ να κυριαρχεί διαρκώς στην οπερατική σκηνή χωρίς κατακραυγή και χωρίς κόσμο που να προσβάλλεται στη θέα της κλισέ παρουσίασης αυτού του ηττημένου της ζωής; Ο Στήβεν Λάνγκριτζ, σκηνοθέτης της νέας παραγωγής του Φάλσταφ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, επισημαίνει ότι ο Φάλσταφ μας δίνει στην πράξη την επίσημη άδεια να τον περιγελάσουμε και μάλιστα να καυχηθούμε γι’ αυτό. «Το πάχος είναι κομμάτι της προσωπικότητάς του. Δεν αποδέχθηκε απλά τον ρόλο του ως υπέρβαρος, τον επέλεξε». Ο Φάλσταφ δεν ντρέπεται, λέει, τουναντίον είναι χαρούμενος με το σώμα του. «Είμαι κούκλος!» βάζει ο Λάνγκριτζ τον Φάλσταφ να λέει. Ενώ οι κάτοικοι του Ουίνζορ ασκούνται στο γυμναστήριο για να βελτιώσουν την εξωτερική τους εμφάνιση, ο Φάλσταφ προτιμάει να περνάει τον χρόνο του παίζοντας βελάκια, κάνοντας απόπειρες ερωτικών κατακτήσεων και πίνοντας αλκοόλ. Με άλλα λόγια, είναι ένας άνθρωπος της ηδονής. Βέβαια, πρέπει επίσης να αποδεχθεί κι αναποδιές, όπως το ακούσιο ταξίδι του μέσα στον Τάμεση. Δεν παύει όμως να είναι ένας αξιόπιστος άνθρωπος που έχει εσωτερικεύσει την ελαφρότητα της ζωής περισσότερο από τους θεωρητικά πιο επιτυχημένους και δημοφιλείς συνανθρώπους του. Δεν είναι αξιοθαύμαστο;!
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το πολύ καλά εξασκημένο και συντονισμένο σύνολο παίζει μια μαγευτική κωμωδία. Όλοι οι χαρακτήρες είναι ενσαρκωμένοι στη λεπτομέρειά τους, η πλοκή αστράφτει με πνεύμα και γοητεία.
Μάρκους Βιλκς, Das Opernglas
Στο πνεύμα της δράσης του Βέρντι –που ξεκινάει βέβαια αμέσως, για μοναδική φορά στο σύνολο του έργου του, χωρίς εισαγωγή ή πρελούδιο– η αφηγηματική παραγωγή του Λάνγκριτζ είναι λεπτομερής και προσεγμένη.
Επικεφαλής μιας σχεδόν αποκλειστικά ελληνικής διανομής, ο Δημήτρης Πλατανιάς τραγουδούσε τον πρώτο του Φάλσταφ, αποδεικνύοντας ξανά πως είναι σοβαρός ερμηνευτής με πλήρη αντίληψη του τρόπου με τον οποίο το κείμενο συμπορεύεται με τη μουσική.
Ήταν ένας Φάλσταφ με εξαιρετική αυτοπεποίθηση που ο Πλατανιάς τον είχε κάνει κτήμα του, χωρίς να υπερπαίζει για να προκαλέσει το γέλιο.
Τζων Άλλισον, Opera
Εισαγάγετέ τον στο παρακάτω πεδίο
Δεν έχετε εισιτήριο;
Πατήστε εδώ για να αγοράσετε εισιτήρια για τις παραστάσεις της GNO TV.
...