mobile-hero-image

Όπερα

ΑΝΤΡΕΑ ΣΕΝΙΕ

Ουμπέρτο Τζορντάνο

Από έως

Χορηγός παράστασης

Περιγραφή

Η ζωή του διάσημου Γάλλου ποιητή Αντρέ Σενιέ (1762-1794) αποτέλεσε το θέμα της πιο επιτυχημένης όπερας ενός από τους αντιπροσωπευτικότερους εκπροσώπους της σχολής του βερισμού και ειδικότερα της Giovane Scuola, του Ουμπέρτο Τζορντάνο (σε λιμπρέτο του Λουίτζι Ίλλικα). Παρουσιάστηκε στη Σκάλα του Μιλάνου στις 28 Μαρτίου 1896, έναν αιώνα μετά τη Γαλλική Επανάσταση –στην περίοδο αυτή τοποθετείται η δράση του έργου–, οι ιδέες της οποίας επηρέασαν καθοριστικά τις εξελίξεις στον ελληνικό χώρο που οδήγησαν στην Επανάσταση του 1821 

Τον φερώνυμο ήρωα, ο οποίος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από Γάλλο πατέρα και Ελληνίδα μητέρα, αρχικά τον συναντάμε το 1789 στους αριστοκρατικούς κύκλους του Παρισιού να υποστηρίζει την Επανάσταση και να συντάσσεται με τον Ζεράρ στο επαναστατικό κίνημα. Ο Ζεράρ (ρόλος βασισμένος εν μέρει στον ήρωα της Γαλλικής Επανάστασης Ζαν-Λαμπέρ Ταλλιάν) από υπηρέτης των αριστοκρατών γίνεται ηγετική φιγούρα των Sans-culottes (των Αβράκωτων, οι οποίοι ονομάστηκαν έτσι επειδή, σε αντίθεση με τους αριστοκράτες, που φορούσαν βράκες, αυτοί φορούσαν παντελόνια), των ανθρώπων των χαμηλών στρωμάτων της αστικής τάξης που συμμετείχαν ενεργά στον πολιτικό στίβο της Επανάστασης. Ωστόσο, ο έρωτας για την ίδια γυναίκα μετατρέπει τη φιλία των δύο ανδρών σε αντιζηλία. Τρία χρόνια αργότερα, όταν ο Σενιέ συλλαμβάνεται ως συνωμότης κατά της Επανάστασης επειδή άσκησε κριτική στις ακρότητες της Τρομοκρατίας, ο Ζεράρ θα συντάξει την καταδίκη του. Αν και αργότερα ο Ζεράρ, συνειδητοποιώντας το λάθος του, θα προσπαθήσει να ελευθερώσει τον ποιητή, η προσπάθειά του θα αποβεί μάταιη και ο Σενιέ θα οδηγηθεί στην γκιλοτίνα.  

Στη σελίδα τίτλου της παρτιτούρας διαβάζουμε: «Δράμα σε ιστορικό περιβάλλον…» και, πράγματι, ο Τζορντάνο μέσα από τη μουσική του αναδεικνύει, πέρα από το ερωτικό στοιχείο και τα πάθη των ηρώων, τη σύγκρουση των αντίπαλων κοινωνικών ομάδων μέσα στο χρονικό πλαίσιο και την ατμόσφαιρα της Γαλλικής Επανάστασης: η γκαβότα –τυπικός χορός της αριστοκρατίας– αντιπαραβάλλεται με το Ça ira, την Καρμανιόλα και τη Μασσαλιώτιδα 

Οι διαχρονικές αξίες που προβάλλονται στο έργο –το σύνθημα της Γαλλικής Επανάστασης για Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη–, συνδυασμένες με το έντονο ερωτικό και δραματικό στοιχείο και ο τρόπος με τον οποίον αναδεικνύονται μέσα από τη γοητευτική μουσική του Τζορντάνο, είναι ο λόγος για τον οποίον η συγκεκριμένη όπερα έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο ακροατήριο του λυρικού θεάτρου μέχρι σήμερα 

Βιντεοσκοπήθηκε στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στις 28 και 31 Ιανουαρίου 2021. 

Στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης 

Μέγας Δωρητής ΕΛΣ & Δωρητής επετειακού προγράμματος 2021 Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 

 



Συντελεστές – Διανομή

Μουσική διεύθυνση Φιλίπ Ωγκέν
Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί
Νίκος Πετρόπουλος
Αναβίωση σκηνοθεσίας Ίων Κεσούλης
Χορογραφία Φάουστα Ματσουκκέλλι
Αναβίωση χορογραφίας, κινησιολογία 
Στράτος Παπανούσης
Αναβίωση φωτισμών
 Χρήστος Τζιόγκας
Διεύθυνση χορωδίας 
Αγαθάγγελος Γεωργακάτος 


Αντρέα Σενιέ 
Μαρσέλο Άλβαρες 
Κάρλο Ζεράρ 
Δημήτρης Πλατανιάς 
M
ανταλένα του Κουανύ Μαρία Αγκρέστα 
Μπέρσι 
Μαρισία Παπαλεξίου 
Κόμησσα του Κουανύ 
Ινές Ζήκου 
Μαντελόν 
Τζούλια Σουγλάκου 
Ρουσέ 
Γιάννης Γιαννίσης 
Πιέτρο Φλεβίλ / Σμιτ
Βαγγέλης Μανιάτης 
Φουκιέ-Τενβίλ 
Γιώργος Ματθαιακάκης 
Ματιέ 
Κωστής Ρασιδάκις 
Ένας «Απίστευτος» 
Χρήστος Κεχρής
Αβάς 
Νίκος Στεφάνου 
Oικονόμος Μαρίνος Ταρνανάς 
Ντυμά 
Κωνσταντίνος Μαυρογένης  

Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ 

 

Φωτογραφίες & βίντεο

Φωτογραφίες

Πάγιος χορηγός

Χορηγός προϊόντων

Χορηγός αερομεταφορών

Creative partner

Technology partner

Υποστηρικτής

Χορηγοί φιλοξενίας

Χορηγοί επικοινωνίας

Σας προτείνουμε

madama_752x384

Όπερα

MANTAMA ΜΠΑΤΤΕΡΦΛΑΪ

Τζάκομο Πουτσίνι

gno_don_giovanni_752x384

Όπερα

NTON TZOBANNI

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ

ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ

thomopoulos-thumb-752-384

Συναυλίες

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΗΣ: ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΠΙΑΝΟ

Στέφανος Θωμόπουλος